Jul.

Min jul har varit väldans bra. Mysig och rolig och tjock och allt sånt.
Julafton bestod av frukost, matlagning, ätning, kalle anka, ätning, musik, paket, karl bertil jonsson, mys, ätning, midnattsmässa, vickning och fotbollsmatch.
Julen är verkligen något speciellt för mig, nästan det bästa jag vet.

Allt jobbigt och hemskt som sker i december blir dubbelt så hemskt för att det är i juletid. Ex, om någon har dött eller blivit sjuk förs mina tankar direkt till den överblivna julmaten och de inslagna klapparna som kommer bli tvungna att öppnas av någon annan än den som den var menad för. Det fyller mig med sorg. Det gör även tanken på den stora skaran människor som får fira jul ensamma. Utan någon att dela allt med. Fyfan! Med allt tjat om att julen ska firas med de man tycker om och står en nära. Tänk om man inte har någon att prata med fast man längtar så man dör efter just det och ens enda sällskap är Anne Lundberg och Kalle Anka och Kan du vissla johanna för 71 året i rad. Jag blir så ledsen vi tanken på de människorna.

Men jag blir samtidigt så glad över att jag har min familj som är helt perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0