Devil wears prada.

Igår och idag är filmtittningsdagar.
Igår såg jag på Djävulen bär prada. Jag gillar den! Den var en riktig inte-behöva-tänka-slö film.
Och den var bättre än boken tycker jag, som var så himla utdragen.

Jag tror att filmen delvis vill ha en inverkan på en att man ska vilja ta ett visst avstånd från modebranchen. Jag måste dock säga: Jag skulle vilja jobba där! Kanske inte just som Mirandas assistent, men som något annat. Förutom all press och stress vore det ju asnice. Tänk vad mycket fina kläder, värda tusentalskronor, man skulle få helt gratis! Och, vad roligt det måste vara. Det värsta (eller kanske bästa) är ju att filmen bygger på en sann historia, vilket alltså borde innebära att man får kläder gratis om man jobbar på ett sånt ställe. Wow.
Föresten ligger det snygga kontoret i New York, som verkar vara en cool stad.

Okej, ni kanske inte håller med mig, men vafan. Eller gör ni det?

image13
I garderoben där man får kläder gratis!

image14
Snyggt kontor, snygga kläder, snygga skådespelare, snyggt, snyggt, snyggt!

Förresten Lajsafonajsa: Grattis till att du har hittat hit!
Och angående inlägget självömkan: Det jag menar är att jag skriver blogg för att jag själv vill det, sen är det ju roligt om nån läser. Jag förstår dock inte heller varför man skriver blogg på internet om man inte vill att någon anna ska läsa.

Kommentarer
Postat av: RF

har lajsa en blogg nu? va heter hon? :D

2007-06-19 @ 17:07:05
Postat av: Emma

Öhh. inte vad jag vet..?

2007-06-19 @ 18:29:16
Postat av: rrrrrr

men... grattis till att du hittat hit... ?

2007-06-21 @ 15:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0