Scar tissue.

Nu har det varit ett jädra tjat om denna bok ett tag. För att kunna gå vidare måste jag nu få skriva av mig om hur fantastisk den är och om alla undebara tankar den väcker.

Den handlar alltså om Anthony Kiedis, sångaren i världens bästa band, Red Hot Chili Peppers. Fast jag bara har läst 80 av 461 sidor är jag redan helt målös. Vilket liv han har levt, och jag har ändå bara kommit till hans tonår. Droger, Kvinnor, Musik, Alkohol, Vänner. Droger.
Han flyttade tidigt i sitt liv från sin mamma i Michigan till sin pappa i Los Angeles. Det var hans högsta önskan.  Väl där var det hans pappa som fick honom att testa droger, de gjorde det tillsammans. Boken innehåller bilder och ett par teckningar från Anthonys privata samlingar.
I ett brev, skrivet av ett barn med färgpennor på ett ritpapper står det såhär:

May 1, 1969
dear dad
How are you dad
Please work hard so i can go to California.
My dog had puppies
Tony kiedis.

Det är ju helt jävla hjärtskärande.

image12

Okej, nu har jag skrivit av mig och ska försöka att inte nämna denna bok i något sammanhang på några veckor iallafall. Det återstår väl bara för mig att säga: Läs den för guds skull. Kanske är det inte så roligt om man inte är ett stor fan av Red hot, men om du gillar dem de minsta ska du defenitift läsa den, för den väcker känskor, iallafall för mig. Och omslaget är ju snyggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0