En tjuvlyssnares bussresa.

Då hade missat 15.15 bussen tvingades jag åka med 15.30. Jag tvingades även lyssna på två kvinnor i 40-årsåldern för jag hade glömt ipoden hemma. Suck. Men! Det var ganska intressant, det som de pratade om.
Den ena kvinnan hade problem på jobbet. Hon tvingades att jobba över varje dag, från 5.15 till 15, och hon fick varken pengar eller kompensationsledigt. "Och helgen gå så snabbt och inte hinner man vila då heller."
Inte konsigt att folk är utbrända/deprimerade/slitna etc.etc. om de aldrig får chansen att vara lediga eller har ett meningsfullt jobb.
Sen började deras samtal glida in på träningsmetoder och barnen, vilket jag inte tyckte var lika intressant.

Jag är humanare.
På tal om det så kom på öppet hus till Kristine nästa Tisdag och titta på när jag och Mirja har en etikworkshop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0