rådhus, lager och laakso

Idag var jag, mamma, pappa och samuel på guidad runtur i rådhuset. Det var ungefär så roligt som det låter, men det var en kompromiss eftersom jag ville åka till lager 157 och mamma ville åka dit. vi gjorde båda. Men nu vet jag iallafall hur det känns att skaka hand med kommunalråder Mikael Rosén, slå det ni! Man fick gratis cider och frukt också.

Sen packade vi ihop oss och åkte till lager 157. Besvikelse. Hittade nästan inget snyggt och det jag hittade fanns inte i min storlek. Fanns en supersnygg svart kjol från cheap monday, fanns bara i förliten eller jätteförstor. Så tråkigt när det är snygga grejer och bra pris. Kom bara hem med en tischa, vilken jag iochförsig hade kunnat klara mig utan. Fast den vad ju snygg.
Bredvid lagret har det öppnat en ny butik som kallas trivsel och traditioner om jag inte missminner mig. En hel affär fullproppad med julpynt och med "jinglebells" på högsta volym i högtalarna. Fick lite "MEN VAD ÄR DET HÄR FÖR SJUKT SAMHÄLLE, DET ÄR JU BARA OKTOBER"- tankar, men innan jag fick slag investerade vi i ett datumljus och åkte hem och åt korv och äggmackor.

Nu sitter jag och lyssnar på Laakso och förbereder mig inför kvällens konsert.

image41
snygga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0