All i've got to do is dream.

Jag vet inte.. det känns som om... Allt i skolan har blivit mycket enklare. Vad gör vi egentligen?
Vi har inga uppgifter eller läxor.
Idag som exempel.. Först engelska= Sitta och rita i sitt block och låtsas hänga med i vad Christina och Anton diskuterar, (för ärligt talat är det typ bara dom som pratar med varann).
Sen hål i en timme under vilket man hänger i caféterian och gör ingenting. Sedan demokrati, där vi diskuterade olika ämnesområden vi skulle kunna fördjupa oss i. När vi tröttnade gick vi och åt (iförsig hade lektionen slutat, men nått säger mig att vi hade gått i vilket fall, det brukar bli så).
Lunch alltså och sen ett nästan tre timmars hål. Hur ska man födriva tre timmar varje vecka? två dagar i veckan dessutom? Idag köpte vi godis, åt tills vi ville spy och sen hade vi matte, där man blev klar en timme innan vi slutade.
Det känns så ouppstyrt, som om vi egentligen inte gör nått viktigt. Dock har jag roligt undertiden.
Fast jag vet att jag bli hjärntvättad.

Nu låter det som att jag klagar jättemycket, men det är inte det som är meningen. Meningen är att försöka förstå vad jag egentligen gör om dagarna. Jag vet inte om jag blev så mycket klokare av det här inlägget.

Kommentarer
Postat av: En som gärna hänger i Carren

Akta dig noga du! Jag själv misstänker att vi kommer drunkna i plugg snart. Lugnet före stormen s.a.s.

2007-09-27 @ 22:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0