Det ljuva 60-talet.

I den här bloggen vill jag ju skriva om sånt som jag tycker om. Därför tänker jag nu dedikera ett inlägg till det ljuva 60-talet.

Det finns få saker som får mig så nostalgisk och exalterad som bilder, musik, kläder och filmer från 60-talet. Det här är ju  väldigt konstigt eftersom att jag inte ens levde då. Men så är det iallafall. Jag kan inte säga vad det är som jag gillar med 60-talet men jag tror att det är en blandning av de underbara kläderna, musiken och frisyrerna. Det verkar också så himla mysig stämmning med allt prat om "Kvinnor kan!" och "Upp till kamp allesammans, vi måste vara solidariska med våra kamrater". Håller ni inte med om att det låter mys? Om jag var tvungen att leva i en annan tid skulle jag välja att vara ung på 60-talet, bara för att få se om det verkligen är så trevligt som jag har fått för mig att det är. Så ni kan föreställa er min lycka när jag fick höra talas om den nya serien på SVT, Upp till kamp, som handlar om just ungdomar på 60-talet. Jag tänkte: Den måste jag se! Jag gjorde det, och jag gillade den. Det var iochförsig ett ganska tråkigt manus, och ett ganska lågt tempo, men bara alla kläderna gör att jag vill se mer! Och skåderspelarna var bra! Och musiken var underbar! Ta mig till 60-talet nu, tack.

image27
Snyggt, snyggt, snyggt!

image28
Bra, bra, bra, bra!

image30
Twiggy, Twiggy, Twiggy.

Om du fick leva på en annan tid, vilken skulle du välja då?

Kommentarer
Postat av: Anonym

slutet av 50-talet :D gala klänningarna från då är skit snygga!

2007-09-07 @ 11:44:07
Postat av: Anonym

sant :)

2007-09-12 @ 21:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0