Det är synd om mig.

Den här helgen skulle bli den första helgen på typ tre veckor som jag inte skulle sitta hemma med GC-förskylning och vara ensam. Jag skulle vara ute i solen, äta glass, njuta av livet och åka till Martina. Men nej. Jag ligger i min säng med dundrande huvudvärk, feber och röda utslag över hela kroppen. Jag kan inte gå nånstans i mitt hus för överallt är det vuxna människor som dricker öl och grillar fläsk. Toan är upptagen. TV-rummet är upptaget. Vardagsrummet är upptaget. Köket är strängt upptaget. Min lördagsmiddag består av lite yoghurt och två rån. Min ompysslande bror övergav mig för sina vänner. De vuxna pratar högt och lyssnar på musik så jag kan in ens få ha det lugnt på mitt eget rum!

Den här veckan skulle jag träna stenhårt på danserna, med tillochmed ett extrapass imorgon skulle jag verkligen ta ikapp och lära mig allt. Nja, tveksamt om jag kan gå imorgon och ens titta på, gick ju inte nån av de andra dagarna. Dansuppvisningen kommer gå  åt pipsvängen, det säger jag er.

 Har viktig dag på Måndag, får tillbaka prov och har två diskussioner. Kommer jag kunna gå till skolan då? nja. vetinte.

Mitt enda ljus i tillvaron är Youtube, jag har snart sett en hel säsong av Top Model. Man får göra sånt när man är sjuk och ensam. Och framförallt får man tycka synd om sig själv.

(Jag trycker så tyst jag kan på tangenterna så att inte nån vuxen ska höra mig och komma in och säga: NEEJ MEN HEEEJ EMMA HUR ÄR DET MED DIG? JASSÅ DU ÄR SJUK, JAMEN SÅ BLIR DET IBLAND. NU SKA JAG ÅTERGÅ TILL MIN ÖL OCH NYINKÖPTA MYSDRESS FRÅN JP:S, HÄÄJ)
Suck.

Kommentarer
Postat av: rf

åh, emsing. stackars. saknar dej.

2008-04-20 @ 12:53:16
URL: http://ronjarebecca.blogg.se
Postat av: M

man får tycka synd om sig själv då. jag tycker också synd om dig. KRYA PÅ DIG!

2008-04-20 @ 14:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0