Mina bravader.

Om det här var en modeblogg skulle jag idag lägga upp bilder på mina senaste second-hand fynd. Men med tanke på att detta inte är en modeblogg  går inte det. Det är också svårt med tanke på att min dator påstår att hårddisken är full och jag inte kan lägga in några bilder. Så därför tänker jag istället skriva om mina senaste bravader och inköp.

Jag och Martina gick en sväng till kupan. Vi köpte: En prickig blus, en blå klänning, ett skärp, en skarf och en assnygg väska. Allt detta för sammanlagt 65:-. Galet billigt, man borde verkligen köpa mer kläder på second hand. Speciellt gillar jag Kupan framför Myrorna, där luktar det så äckligt och man får en "jag kommer få mal i mina händer så fort jag släpper detta plagget"- känsla. Second hand är miljövänlig också. Ska bättra mig. Min tidigare fobi mot att ha någon annans kläder på sig har minskat enormt. Det är ju positivt.
När Martina hade betalt fick vi prylarna i en papperskasse som förde tankarna till Manhattan- och efteråt köpte vi fika i papperspåsar. Även det inger en New York-feeling. Dock försvinner den känslan lite när man sitter på en gräsmatta längs östrahamngatan och känner igen alla som går förbi. Men solen sken iallafall.

Idag var HV-familjen även på ICA MAXI och storhandlade inför morgondagen. Vi hade kundvagn, sura barn, ansvarstagande vuxna och bilnycklar i händerna, dvs. hela kittet. Kändes bra. Sen tog vi Forden till Liedl och köpte 1200 g chips. Det blir fresch imorgon när vi ska äta upp allt!

Igår var jag och Maddis förresten på Lager 157. Trots att vi provade drivor med kläder kom vi bara ut med en kofta och ett 10 :- linne. Vi kom alltså inte riktigt upp till 500 vilket var gränsen för att man skulle få rabatt på en vara. Rackarns. Men trevligt var det iallafall, vätskebrist och långsam personal till trots.






Kommentarer
Postat av: M

vi kanske ska åka till NY när vi fått nog av Paris? & jag msåte hålla med om att vi hade allt för den rätta familjekänslan!

2008-04-29 @ 22:18:00
Postat av: rf

vad annat hade man förväntat sig av våran Hv-familj liksom? :)

2008-04-30 @ 11:20:51
URL: http://ronjarebecca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0