Önskelista.

Min födelsedag nalkas! Det är bara tie dagar kvar ungefär. Ja, frågorna kommer allt oftare. Hur känns det? Längtar du mycket? Vad önskar du dig?
Ah! Vad jag önskar mig. Jag brukar oftast ha stora problem med att önska mig något. Om det är något jag vill ha kan jag köpa det själv, om det är för dyrt för mig att köpa vill jag oftast inte att någon annan ska köpa det heller. Typ. Jag tror att det är något som går i släkten..? Det är nog därför jag inte kommer få en bil.

Jag tycker om att fylla år och ser fram emot det och det kommer bli kul att gå ut på krogen och rösta och köra bil blabla. Men ja, jag är trött på hypen kring att fylla 18 år.

Iallafall. Jag har till denna födelsedag lyckats skrapa ihop lite önskningar.

- Först: När jag var i Dalhalla för någon vecka sedan var det en i publiken som fyllde år. I pausen av föreställningen tog vännerna fram en tårta med massa ljus och började sjunga "ja må hon leva". Det slutade med att alla 4000 åskådare sjöng med och hurraropen skallade i kalkbråttet. Det önskar jag mig, att någon sjunger för mig i Dalhalla. Det var fint.

- Björn Gustafsson
- Howlin' Pelle
- Ett fint tårtfat i glas, på fot.
- En ukulele.
- En dalahäst.
- En kobratelefon.
- En fin middag med vänner.
- Fina muggar och goda teer
- Skivor! The Hives- the black and white album, alla Coldplay skivor, massooor mer. Överraska mig, ge mig nått jag inte har hört förut, det kanske blir mitt nya favoritband! En Bräl-bland-partyskiva!
- Att någon följer med mig till Gröna Lund den 31 Augusti på The Hives.
- Vi som aldrig sa Hora. (har visserligen redan läst den, men jag vill ha den. Så jag kan bläddra i den och lukta på sidorna)
- DVD-boxar. Alla 10 säsongerna av vänner, Sex and the city. osv.osv.
- En gitarr, en snygg en ska jag ha!
- En flaska champagne/mousserande vin, så vi kan skåla. och fina glas!

Samt fred, frid kärlek lycka, inspiration och massa annat övrigt.

Idag var min sista dag på gull. Sorgligt, kommer sakna det lite. Idag har jag skrattat mycket! Lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0