Och han sade till dem:

"Kreativt arbete. Det är det bästa och sämsta jag vet tror jag. Det ingår i detdär med att tycka att man är bäst i världen ena stunden och tycka att allt man gjort är säämst andra stunden. Man kommer på nåt, blir jätteexalterad, krånglar med det ett tag. Vrider och vänder på det tills man inte vet vad som är bra och vad som är dåligt längre.... Dessutom syns det ju aldrig att man jobbar."

Även om jag inte har ett rockband är nog ovanstående ändå förklaringen jag aldrig kommer någonstans med mitt projektarbete. Jag slits mellan att vara sämst och bäst. Rädd för att blotta mina konstnärliga idéer för utomstående. Jag sliter i själva verket som ett djur, men det syns inte. Vad ska jag skriva i min loggbok? "Idag har jag funderat lite till.." Jag har för många idéer och för lite utrymme. Jag vet inte hur jag ska gå tillväga. Dessutom orkar jag inte ta visionen och göra den till verklighet. Det är så bekvämt att fundera ut olika visioner, även om det driver mig till vansinne. Jag kan inte sova för jag har för många idéer som är "omöjliga att sortera."

Förresten har jag inga modeller. Så kanske att jag kommer fråga er därute om ni vill hjälpa mig. Men det kommer inte ske förens 2045.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0