Vart tog den 22 december vägen?

Inatt drömde jag att min mentor Ove var inredningsdesigner i bästa Ernst Kirchteiger stil. Han fick hela klassen att gå ut och samla kottar som han senare skulle spraya i silverfärg och dekorera med. Det var en dröm det.

Denna dan före dan före dopparedan har bara förvunnit i ett svisch. Vaknade sent och stressade till bussen (visste ni att gymnasiebusskorten inte funkar på lovet? Ganska logiskt, men det tänkte väl inte jag på). Sen tillbringade jag ca 3 timmar på stan med att fika och fixa de sista presenterna. Stress och ångest, jag trodde jag skulle börja gråt några gånger faktiskt. För det var helt galet på stan, folk trängdes och sprang och tusenlapparna flödade. Dock tyckte jag att man märkte av julkänslan, alla var lite trevligare, kassörskorna var lite pratsammare än vanligt. Förutom alla klappar blev det ett par pumps till mig själv också, det är nice med presenter till sig själv såhär i juletid.

Förutom stan har det gjorts knäck och städats och slagits in paket på löpande band och innan jag visste ordet av var det kväll. Vart tog dagen vägen?

Imorn är det dan före dan. Det är en av de bästa dagarna på året här hemma. Dock ser jag inte fram emot att gå upp i ottan och julhandla. Men sånt är livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0