Konsten att plugga.

Jag behöver verkligen, verkligen plugga. Komplettera svaren på frågorna om människosyner inför seminariet imorgon.
Men jag kan inte!
För det första är det så mycket roligare att göra andra saker. Exempelvis dricka kaffe, läsa bloggar eller kolla bilddagboken.
För det andra vet jag inte hur man pluggar. Jag har glömt bort hur man gör! Jag hade inga problem med det tills jag började på humanvetarprogrammet. Och jag tycks inte vara ensam om detta fenomen. Det verkar vara något kollektivt eftersom jag tycker alla i klassen pratar om hur dåligt det går med plugget. Vad fasen beror det på? En teori är att vi nästan aldrig har några deadlines som man måste vara klar till. Därför blir det en chock när det faktiskt kommer ett sådant tillfälle. En annan teori är att vi nästintill blir uppmuntrade till att inte plugga, "skolka mer"!
Det finns säkert femtusen teorier till.
Men man kan helt enkelt sammanfatta det med att det inte ligger i humanvetares natur att plugga. Men ibland måste man och då blir man jäkligt förvirad. Vad är det som händer? ungefär.
Iförsig är det ganska skönt. Men ibland vore det faktiskt bra att ha en pluggförmåga, typ nu.

adjö.

Kommentarer
Postat av: Ida - humanvetare

haha. du har så RÄTT så RÄTT min vän. Vart tog lixom pluggandet vägen ? Det kan ju inte bara försvinna sädär ? Eller ?

Men det är skönt att man inte är ensam iaf, DET hade varit lite jobbigt.

2008-02-21 @ 21:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0