Försök att fixa mig.

Jag har en liten depression, men idag kom vändningen.

Idag satte jag mig på bussen hem och lyssnade på min ipod. Plötsligt var det så uppenbart, vilken låt jag skulle välja. Jag har lyssnat igenom alla låtar som brukar få mig att må bra när jag mår dåligt, men ingen har riktigt hjälpt den senaste tiden (förutom Patrick Wolf, som faktiskt fick mig att vilja skutta i lycka till skolan från bussen idag. Men den gills inte riktigt.) Iallafall, jag började med U2, albumet all that you can't leave behind men kände inte riktigt att det funkade. Då slog det mig plötsligt! Det var så självklart.

Världens bästa läka-såren-låt.
Den har aldrig misslyckats. Jag har lagt undan den sen högstadiet, för jag har inte behövt den. Men idag dammade jag av den och den funkade lika bra som för två år sen.

Chris Martin sa en gång att på Coldplays nästa skiva finns en låt som alla måste ha hört innan de dog. Jag tänker bara att blir den hälften så bra som Fix you har dom lyckats två gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0