NY C. New York City.

Nu är min sista sommarlovsdag slut kan man säga. No more regn och lata dagar, nu kommer det fina soliga vädret och jag ska slava inomhus för 60 kronor timmen. Så trist. Varför kan man inte få ha sommarlov hela sitt sommarlov?

Jag var på bio idag, Sex and the city. Fan vad jag ibland önskar att jag vore född i USA. Så kunde man bo i New York utan att vara så långt hemifrån, långt ifrån allt vad Falun och Sverige heter. Nej. Jag skulle bo på 5th avenue och sippa på Cosmopolitans hela dagarna och kvällarna i mina fina designerkläder. Det skulle jag vilja. Känna pulsen från staden som aldrig sover. Fika, strosa, titta på parkerna och husen och folket. Utforska staden och ständigt upptäcka små, nya gator, caféer och nattklubbar som man aldig tidigare sett. Inte stöta på samma folk på bussen, inte vara rädd för att man ska träffa någon man inte vill träffa på gatan. Oddsen skulle vara så små. Jag skulle äta brunch varje dag. Träffa på kärleken och sola i Central Park tillsammans med mina vänninor (ja, jag skulle vara tvungen att använde det ordet, man gör det där.).


Här ska jag leva.

Jag ska åka dit. Vänta bara, jag kommer!

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Maddis

Välkommen tillbaka till Gullnäs! ;D ska bli kul att jobba med dig. jag följer gäärna med dig till NY! :D verkar vara en helskön stad! puss

2008-07-20 @ 00:07:24
Postat av: BRÄL

ta med mej!

2008-07-20 @ 22:19:05
Postat av: Anonym

jag blir gärna din vännina :)

2008-07-22 @ 21:44:01
Postat av: Tove

Såg din kommentar under mitt inlägg men jag visste inte vart man svarade om man inte kunde svara på Devote (ja jag är fruktansvärt väldigt oteknisk på dessa hemsidor fortfarande) så jag svara här ist under ditt häärliga inlägg om den fabulösa staden NEW YORK och Sex and the City (<33)!! kan bara säga att jag håller med dej till 1000! och dit ska jag! med! igen! åh, U N D E R B A R T! Och ang. din kommentar; känns skönt att folk känner igen sig i en ibland så man inte är heelt borttappad. Ganska nice med blogg så man kan "skriva av sig", hjälper. Oftast. och i morgon är det skola..weei. haha! men sista året, KOM IGEN NU! :) Puss på dej snygging!

2008-08-18 @ 18:55:19
URL: http://toveollas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0