Sommar i P1.

Brukar ni lyssna på Sommar i P1? Om inte: Gör det. Om ni gör det: Smart gjort.
Det är världens bästa radioprogram! Mer eller mindre kända personer har en och en halv timme på sig att prata om vad dom vill och spela vilken musik dom vill. Det är en aldrig sinande källa av visdom, lifserfarenheter och historier. Upptäckter av ny, bra musik. Klyschigt stundtals, men som bekant gillar jag klyschor. Just nu är mitt favoritsommarprogram det med Howlin Pelle, ifrån förra året. Jag lyssnar så mycket jag kan utan att tröttna. Jag har tillochmed lagt till det som bokmärke på datorn.

Kanske är det inte helt konstigt att just det med Howlin Pelle är mitt favoritprogram just nu, eftersom Hives är mitt favoritband för tillfället och Pelle själv min favoritmänniska.  Jag lyssnar inte på nått eller nån annat. Vissa låtar på deras nyaste skiva The black and white album är tillochmed så bra att jag får kämpa för att inte börja gråta. På riktigt.

Sammanfattning: Lyssna på sommar! Lyssna på Hives!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0