Det bara är så.

Vissa saker lämpar sig bättre nedskivna. Det är lättare att vara ärlig och rak, det bara är så.

Jag tror att jag kan verka förändrad för de människor som har känt mig en längre tid. Jag tycker att jag har förändrats. Till exempel överger jag det jag tror på. Snarare, jag vet inte längre vad jag tror på, vad jag tycker och vilka mina principer är. De principer jag hade har jag övergett, vet inte varför. Vet inte någonting. Jag finner mig själv väldigt lättpåverkad av andras åsikter. Om jag, tillexempel tittar på debatt tycker jag först att någon har en jättebra poäng. När den som argumenterar mot denna framför sin åsikt håller jag istället med den. Jag vet inte vad jag själv tycker! Slits mellan allt. Jag vet inte, är jag för eller mot bojkotten av OS? Vad tycker jag om Alkohol? Tillhör jag vänster eller höger i politiken, socialdemokrat eller moderat? Jag vet inte längre någonting, jag trodde jag visste tvärsäkert.

Jag tror att jag har gett upp hoppet lite. Det kommer inte spela någon roll för mänskligheten även om jag vet att jag är miljöpartist och emot rökning. Därför kan jag lika gärna bli en moderat som röker. Spelar ingen roll i slutändan iallafall.

Andra saker som är förändrade är typ.. Mina intressen. Min musiksmak är inte vad den har varit.

Fönstret är helt öppet och det blåser på mig, jag fryser som fasen. Jag inbillar mig att det hjälper mig att tänka, så det förbir öppet. Lunginflammationer och blåa tår till trots.
Om jag var rökare skulle jag behöva en ciggarett nu, lugna mina nerver. Tur för min hälsa att jag inte är det.
Nu ska jag duscha tills fingrarna blir russin!

Kommentarer
Postat av: M

människor ska förändras. & jag kan känna igen mig i det du skriver.

2008-05-15 @ 14:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0