Du är lite för fet..

I min tristress zappade jag till TV3 och fastnade på "du blir vad du äter". Aldrig sett det förut, så jag tänkte: Kör till, jag ser på det.
Anna Skipper! Vad är det för människa? Under timmen jag tittade kläckte hon ur sig saker som:
"Av sån här mat blir man fet, ful och man luktar illa." Ger menande blickar till den stackars 18-åriga tjejen med dåligt självförtroende.
"Du har lite *klappar på tjejens mage* fett att få bort.."
"Det här funkar inte om du vill få bort fettet!"
"Du har bristningar på magen också. Får jag se på dom?" Rycker upp tjejens tröja utan att vänta på svar.

Det är förvisso bra att Anna Skipper är ärlig. Men det som stör mig är att hon lär ut sina värderingar och att hon får alla stackars människor som söker hjälp att hålla med henne. Dom söker hjälp på egen risk, men snälla chilla lite va. Jag tror att man förväntar sig stöd när man anmäler sig, inte att få sitt skeva självförtroende ännu mer tillknöcklat. Du kommer garanterat inte hjälpa någon att gå ner i vikt genom att tala om för den hur äcklig den är om den inte gör som du säger. Dom kommer heller inte hjälpas av att få 9 kg. hamburgare intryckta under näsan. Anna Skipper är förövrigt en läskig tant med för många ansiktslyft och en hycklare som äter på Max när hon tror att ingen ser.

image65
Summa sumarum: Jag har problem men Anna Skipper och du är vad du äter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0