I som i ironi.

Min lärare sa till mig idag att jag har förändrats mycket sedan ettan. Lite ironiskt/komiskt med tanke på förgående inlägg. Hon sa massa fina saker förresten, jag blev glad. En boost för självförtroendet så att säga!

Insåg idag att jag har lite fobi mot att gå på banken. Första tanken när man kliver in på en bank blir, oavsett jag vill det eller inte, alltid: Tänk om denna bank rånas just idag, just nu.
Iaktar alla människor. Bara jag och en gammal fabror med rullator här just nu, pjuh! Jag kan pusta ut.. Såvida inte rullatorn och det gamla utseendet är en förklädnad och han egentligen är en supertjuv!
Paranoid, ja!
Vidare är alla som hjälper en i kassan sura. Eller nej, dom är inte sura, men dom dumförklarar en lite, typ "Men lilla gumman, du fattar väl att du inte får tillgång till din sekurafond utan mamma och pappa!". Idag gjorde en tant (30-års åldern) ett "jättestort misstag" och var tvungen att ringa hem till mina föräldrar och säga att jag hade fått ta ut pengar från ett konto som jag egentligen inte har tillgång till. tss. Gav mig 600:- mer än jag bad om också. Vilken amatör alltså.

Vidare till nästa bank, snorkig tant i kassan. Sa att det kanske var bra om jag skrev mitt namn på inbetalningssedeln, eheh. Kallsvettig! Det är inte bra, jag blir typ röd i ansiktet och varm. Syns nog på mig att jag inte är bekväm i situationen. Det är lite avslöjande, man skulle lätt tro att jag hade nått fuffens för mig. Typ "Skynda på med pengarna för faan. aina kommer." Eller nått.

Kommentarer
Postat av: jeenny

ha en fin kväll!

2008-05-15 @ 17:49:30
URL: http://jnyyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0