Jag irriterar mig och undrar.

Följande saker har jag tänkt på de senaste dagarna:

* Frukt. Man kan inte ha grädde på bara te.x. en banan, men om man blandar bananen med andra frukter i en fruktsallad är det helt normalt. Konstigt!

* Jag kände mig jäkligt cool när jag skrev in Etage? i min allmanacka. Jag kommer dock inte känna mig lika frän när jag kommer bli tvungen att stryka över det med en blå tushpenna.

* Jag har nyligen blivit medveten om Tradera. Går ständigt in för att se om det finns något nytt som jag kan fynda. Blir alltid lika fundersam när man läser rubrikerna till varorna. Dom är alltid av typen: "JÄTTTESNYGG VÄSKA, MÅSTE SES" eller "GRYMT FINA SKOR". Jag undrar: Om nu väskan är så fantastisk, varför säljer man den då? Det känns som om de ljuger. Man får inte ljuga.

* I ett häfte vi har till ett djävulsarbete i skolan är det en artikel om hur många brott nazister begår. Det finns en lista med brott, typ: Misshandel, olaga hot osv. Ett brott är Försök till dråp. Hörde ni? Dråp är ju när man oavsiktligt dödar någon! Hur kan man försöka att oavsiktligt döda någon? Det går inte. Har någon svar på gåtan så svara gärna.

* Jag hatar uttrycken "Jag har faktiskt ett liv" samt "Har du inget liv?". Jag inser att man visserligen inte använder något av dem seriöst men det känns som två totalt meningslöst och översittande meningar när man säger det. Typ "Jag har faktiskt ett liv, jag har jättemånga vänner som jag umgås med hela tiden, igår var jag hemma hos X och vi gjorde det och det och sen kom Y och vi gick dit. Var du bara hemma och såg på TV? Har du inget liv?" Förövrigt är det irriterande när människor ska skryta om mängden vänner som dom har. Jag bryr mig ej, själv väljer jag kvalité före kvantitet.

Falukalaset är i stan, Farmor tror att jag kommer bli rånad och mördad. Människor tycker det är pinsamt och dumt. Jag tycker det är bra att någon gör ett försök och att det händer något. Silverpennies var lika bra som alltid, imorn är Mellis fest.

Puss på er i vårsolen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0