Rätt låt vann. NOT!

Jag har precis blivit lämnad av mina vänner efter en mycket trevlig Eurovisionkväll. Med trevligt sällskap, chirre, dirre och grönsaker kan det inte gå fel.

Det enda som inte var så trevligt var givetvis att europas befolkning inte röstade på Charlotte Perelli. Ryssland vann!
Ryssland: En kille med vaxad bringa, en världsmästare i konståkning och en galen violinist. Det är tydligen det vinnande konceptet i denna tävlingen. Sverige kom 22:a om jag inte missminner mig. Var övertygad om att vi skulle komma topp fem, men se så fel man kan ha. Jag har tillochmed tippat det i den interna HV06- tävlingen. Illa. Jag konverterade ett tag till övertygelsen om att Ukraina skulle vinna, men icke det heller.

Vad som dock var roligt i missären var såklart att Björnis var med. Vi skrattade så att vi inte hörde vad han sa. Nu tror europa att vi är värdelösa på Engelska, det är ju kul. Såklart visste jag redan att han skulle vara med, men jag hade lovat honom att inte avslöja för nån. Eh..

Eftermiddagen spenderades på Falukalaset med Mozkovisch, langos, Mcmon och span på organisten. Mycket trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0