Vintern rasar!

Så det blev första maj än en gång. Trots att jag inte såg en enda brasa eller fyverkeri. Och trots att jag inte hörde Vintern rasar en enda gång förutom när jag själv sjöng den. Det räknas inte! Efter den lätt misslyckade kvällen igår var jag tvungen att titta på när Lunds studentkör sjöng in våren på TV4, bara för att få den äkta vårkänslan.
Och det lyckades, nu är den här! Det är fånigt, men det är få saker som får mig att bli så nostalgisk och samtidigt framtidshoppfull som Vintern rasar och framförallt Studentsången. Kanske världens bästa sång. (okej, troligtvis inte. Men det är nått speciellt med den!)

Dagen har passerat i en dimma, det är som en Söndag. Sen kommer jag på att det bara är Torsdag, då blir jag lycklig!
Något annat som gör mig lycklig är Colplays nya låt Violet Hill. Fantastiskt. Hade inte förväntat mig något annat än succé, men är ändå överlycklig. Det är inte alltid ens förhoppningar och förväntningar uppfylls.

Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0