We don't need no education.

Jag har på senaste tiden blivit så himla skoltrött. Egentligen är jag inte trött på skola som princip, jag gillar att lära mig saker, skriva, läsa och träffa människor. Problemet är bara att vi inte lär oss nånting, vi skriver ingenting. Visserligen läser vi en del, men det är om ointressanta saker. Det har helt enkelt blivit onödigt att gå till skolan, för man gör ändå ingenting när man är där. Likt förbannat måste man ju släpa sig dit varje dag, för man vet ju aldrig. Kanske är just idag den dagen jag kommer lära mig någonting viktigt.

En vanlig dag består av väntan, lite mer väntan och lunch. Möjligtvis tar man sedan emot en stencil. Sen är klockan tre och man kan gå hem. Givande!

Det är skönt att det är slappt, men det ska inte kännas bortkastat! Jag har inte haft något problem med detta förut, för det har nästan alltid varit såhär och det är ju faktiskt en del av mitt programs idé- typ individuell frihet. Men det blir så uttjatat. Egentligen tycker jag att hela tvåan har förflutit i en dimma, kan inte minnas många arbeten vi har gjort.
Jag vill bara skrika: Jag veeeet att samhället är dåligt!!!
För jag tror jag har fattat poängen nu. Vi har ingen fri vilja, blablabla.

Vet heller inte vad jag ska gå i skolan för, har inte längre några mål att sträva mot- har ingen motivation. Vet inte vad jag ska plugga vidare till, så varför kämpa för något som kanske inte behövs? Just nu tror jag att det som driver mig är tävlingsinstinkten i mig, typ att inte ge upp. Det finns bara inte i min värld.

Ska bli så skönt att det snart är lov, ska försöka hitta tillbaka till en motivation. Vet inte vad jag gör i ett år till annars.

Kommentarer
Postat av: Ida

Alltså Emma. Jag kan inte mer än hålla med dej till 110% kan vi få göra något annat än å läsa stenciler ?

2008-05-08 @ 19:10:21
Postat av: Heidi

jag håller med fast vi väntar iallafall i gott sällskap :D

2008-05-11 @ 10:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0