What is love?


Dagens skoldag:
Idrott. En väldigt trevlig idrottslektion, trodde aldrig jag skulle uppskatta styrka. Klassen peppade varann, Idrotts-Malin var nöjd.
Lunch. En riktig Långlunch. Åt upp och tog om. Slängde inget. Har nog aldrig hänt över huvud taget under alla mina år i skolan.
Demokrati. Ute i parken med vänner och sommarvärme. Fick lite gjort. Diskuterade motsättningar i mitt resonemnang. Uppskattar vänner som inte tycker samma sak, som vågar säga emot. Beställde godsaker från ICA, åt godsaker från ICA. Lyssna på musik, planera helgen.
Lycka! Soft skoldag.
Imorgon har vi Seminarium hela dagen. Jag säger så bara för att jag tycker det låter så vuxet. "Jag har ett viktigt Seminarium". Jag har iförsig ett viktigt Seminarium. Årets sista. Jag ska låtsas att jag är jude. Det blir roligt.

Övriga saker att vara lycklig för en dag som denna: Sommarvärmen. Lisas födelsedag. Mina föräldrars bröllopsdag. Coldplay kommer till Sverige. Jag hittade chokladmuffins i frysen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0