Fulperiod 2.0

Jag är inne i en fulperiod. Försöker komma på vad jag ska ha på mig på kvällens utgång. Allt jag tar på mig är fult, jag blir ful. Fulfulfulful! Äcklig och ful. Om jag har klännig känner jag mig missanpassad, en skogshuggare som försöker vara blondinbella. Har jag jeans känner jag mig som en ensamstående mamma som har samma kläder 45 dagar i rad. Fult och äckligt.
Varför kan jag aldrig ha en snyggperiod istället, när jag kan ha på mig vad som helst och känna mig som världens finaste?

Förresten är det så sjukt tråkigt att vara ensambarn. Jag sa ju att jag skulle bli ensam, och det har jag blivit. Ensam är bra ett tag, men inte för länge. Det är dubbelt så roligt när det är ett syskon hemma, jag har ingen på min nivå att prata med såattsäga. Vem ska jag prata om prisonbreak och sunes jul och musik och dra andra interna syskonskämt med? När jag bara måste dra ett roligt Chandler Bing-citat? Mamma och Pappa funkar fint, men vissa saker behöver man säga till sina bruschor. Men dom är ju inte här. Svikarna.

Nu måste jag hitta nått att ha på mig ikväll. Annars blir det mjukisbyxor, stor t-shirt och en städ-turban. Party? näe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0