Yes we can!

Hurra! Säger jag er. Vågade inte hoppas att Barack Obama skulle vinna presidentvalet, men sure he did. Han vann! Bush tid är förbi och hopp inför framtiden har infunnit sig hos miljoner människor runt om i världen. Jag fick lite gåshud när jag slog på TV:n i morse och fick se Obama hålla sitt segertal.

If there is anyone out there who still doubts that America is a place where all things are possible; who still wonders if the dream of our founders is alive in our time; who still questions the power of our democracy, tonight is your answer.

Nu, jag är inte Amerikan. Jag har inte röstat, jag är inte superinsatt. Men jag vet att det som händer där borta, i världens mäktigaste land, påverkar oss! Vi märker det inte alltid, men det gör det. Och jag är så glad att vi går in i en ny era nu. Bara det faktum att Obama vill ha ut trupperna ur Irak inom 16 månader säger ju en hel del om den förändring jag tror att han kan göra där borta och i resten av världen. Därför är idag en lyckans dag.

Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0