27 år och bitter.

Igår på kräftskivan träffade jag en 27-årig man som var väldigt vis och som jag sög åt mig kunskap från som en svamp.
Han sa att det är när man är så gammal som jag är nu som man måste passa på att göra allt man vill. För när man är 27 och har sambo och radhus är man för bekväm för att satsa på att uppfylla sina drömmar.

Han var lite bitter tror jag. Han sa att hans jobb var helt okej, men inte mer än så. Och då ska ni veta att han har typ 35 år kvar tills pensionen. Är inte det mardrömmen? Att inte trivas i sitt radhus med sin sambo och sitt jobb när man är 27 år och precis har skaffat allt det där? Det måste vara jobbigt som fan. Man sitter fast. Vad ska man göra?

Men han var som sagt klok. Han gav råd också, om vad jag kunde göra. Resa och plugga och leva. Jag gillar sådana människor. Som överraskar med att ge en massa livsråd.

Kommentarer
Postat av: L

Vem var det?

2009-08-24 @ 17:26:47
Postat av: Anonym

Jonte.

2009-08-26 @ 17:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0