I wake up to the sound of music.

Det är ju helt galet sjukt hur mycket bra musik det finns i världen. Det tar aldrig slut, det finns alltid nått nytt att upptäcka eller nått gammalt att återupptäcka. Och det är helt fantastiskt underbart tycker jag! Och jag har just återupptäckt vårt jätteförråd av LP:s. Det är så fint med LP-skivor tycker jag. Speciellt  när dom är lite slitna i kanterna så att man riktigt kan känna och se hur många gånger dom är lyssnade på. Och omslagen är så fina att man nästan kan ha dom som tavlor! Åh! 
Det är inte riktigt lika roligt med CD-skivor. Tyvärr. Det är inte lika genuint. 

Nu ska jag vara medelålders och titta på mitt favoritprogram På spåret. Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg i mitt hjärta! Imorgon börjar sattyget Melodifestivalen igen. Det är roligt men ack så tidsödande för mig som måste hänga med i allt. Det kommer dock inte bli lika förödande för mitt liv som förra året hoppas jag. Ingen Björn Gustafsson och ingen Kristian Luuk, bara en tråkig Petra Mede. Det är lite bättre. Kanske kommer jag kunna ett hyfsat Melodifestival-fritt liv i år.

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0