Småstadstristess.

Jag har nog drabbats av en sk. småstadstristess, den är större än någonsin förut. Sätt orka framför följande ord och du har min känsla som i en liten ask. Orka:

- Samma människor...
- Samma ställen...
- Samma busschaufförer...
- Samma kassörskor...
- Samma affärer...
- Samma hus, vägar, parker, gatlyktor och träd...

..som alltid.

För att förvärra saker ytterliggare spenderar jag den mesta av min vakna tid med att läsa bloggar av och med människor som verkar leva totalt glamourösa liv i storstäder och åker på resor till mina drömresmål och träffar människor som jag skulle vilja träffa. Och bor i Howlin' Pelles lägenhet i Brooklyn.

När man sitter här och läser om sånt och det enda man kan göra är att vänta på att träningen ska börja eller vänta på att ens syskon ska komma och underhålla en, då önskar man ibland att man egentligen var någon annan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0