Arbetslösheten.

Idag börjar det svarta hålet som jag så fint valde att kalla det i Torsdags när Rikard frågade vad jag hade för plan efter sommarskolan. Ingen plan, det är bara ett svart hål sade jag.

Det finns inga planer alls. Eller jo, typ: Kolla facebook. Äta. Sova. Gå på Harry ikväll. Gå på Harrys på Onsdag.
Så kommer mitt liv se ut på obestämd framtid. Tills jag väljer att ta tag i mitt liv, men eftersom jag är sämst på att ta tag i saker kommer det nog aldrig ske.

Egentligen borde jag se det som att jag nu har semester. Äntligen sommarlov liksom. Men det har gått typ en timme sedan jag vaknade på min första lediga dag efter jobbet och jag känner bara lite semesterkänsla och mycket fan-jag-borde-gå-till-arbetsförmedlingen-så-att-jag-inte-dör-känsla.

Det är inte okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0