The new me.

Okej. På stan går ryktet om en ny Emma. Hon ska tydligen vara lite galnare och mer avslappnad än den tidigare. Man undrar vad som har hänt med den gamla.

Men jag måste en gång för alla slå fast att det inte finns någon ny Emma. Det är samma som tidigare. Kanske är hon lite förändrad, men hon är även förbättrad. På många vis.

Sen studenten har det hänt extremt mycket. Jag skojar inte. Det har bara gått en månad, men det känns som ett helt liv. Jag har varit med om saker och fått tusentals nya erfarenheter. Jag har fått drömmar uppfylllda och kraschade och jag växer hela tiden. Jag har lärt känna nya människor som har påverkat mig mer än de kan tro. Jag har tagit avstånd från människor jag inte vill ha att göra med. Jag kommer till nya insikter varje dag och känner mig enormt stark. Jag har inte varit ledsen på flera veckor. Det är pretentiöst, men det är jävligt sant.

Kanske kan man tycka att jag är lite förändrad. Men det finns inte en enda anledning till varför jag inte skulle vara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0