Boys, boys, boys.

Idag har jag haft väldigt roligt på mitt jobb. Visserligen var ingen av mina elever där på hela eftermiddagen, och det kanske inte är ett bra tecken. Inga elever = roligaste dagen hittills. Men, men. Jag gled runt och drack kaffe i personalrummet och hjälpte till där det behövdes. Några elever lade "EMMA" på alfapet och vann på grund av extra stjärnpoäng. Det var nice.

Jag funderar på en sak som jag ofta funderar på. Att i nya sammanhang (som inte innefattar hv-familjen) när man måste skaffa nya vänner söker jag mig mycket hellre till killar. Det är lite konstigt.
Fast jag har mina aningar på vad det beror på. Jag tror att killar mycket lättare släpper in nya människor i gemenskapen, iallafall enligt min erfarenhet. Och de är ofta roligare och mindre komplicerade. Jag har aldrig blivit utfryst eller sårad av en killkompis. De är mer rakt på sak det är lättare på alla vis. Man behöver inte lägga ner så mycket tid på att tolka och förstå.

Fast en sak är sann och det är att när man väl har funnit sig ett gäng tjejer så bor de i ens hjärta.

Hur som helst är jag väldigt nöjd med de nya vänner jag hittills har hittat på jobbet i min ämnesgrupp.

Oj vilket förvirrat inlägg. Jaja.


Me and Hanky the one and only.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallåå! Inga namn i Alfapet, vet du väl??

2009-07-09 @ 12:50:38
Postat av: Emma

På sommarskolan gills alla ord som stavas rätt. haha.

2009-07-09 @ 17:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0