Beslutsångest 2.0

Jag trodde att jag visste vad beslutsångest var. Skinka eller Salami? Cola eller Fanta? Klänningen i blått eller klänningen i grått?

Men hell, jag hade inte den blekaste aning. För på sistonde har det börjat tona upp sig ett stort jäkla berg av beslutsångest. Riktigt beslutsångest. Den handlar om riktiga, viktiga saker. Inte vilken ögonskugga som passar bäst till dagens outfit.

Det finns jävligt många faktorer som spelar in. Bestluten handlar om: att plugga i höst eller inte plugga? Om jag ska plugga, har jag då sökt till rätt utbildning? Om jag inte ska plugga, vad ska jag då göra? Jobba? Om jag ska jobba, vart ska jag då jobba? Ska jag flytta och jobba eller ska jag vara hemma och jobba? Och om jag ska plugga, vart ska jag då bo? Om jag ska plugga kommer jag inte kunna resa på tre år. Såvida jag inte tar ett sabbatsår? Man kanske skulle plugga och ta ett sabbatsår? Men hur blir det då med...

Ja, ni förstår säkert mina problem. Jag hatar det. Det tar aldrig slut.
In the words of E. Åkesson "Jag får panik".

Kommentarer
Postat av: RF

Det kommer lösa sig Emma :) I'm sure!

2009-06-19 @ 15:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0