Golden.

Jisses vilken vecka. Det går inte att beskriva hur underbar den har varit. Nästan ingenting kunde ha gått bättre! Om jag kunde skulle jag göra om den 1000 gånger. Jag har haft några favoritstunder under veckan. Nu ska jag berätta om dem. Utan inbördes ordning.

1. Promenaden ner till stan från Marit på måndagen. Till etage. Stämningen var total! Vi skrek och skålade och kramades och var glada och inga bekymmer fanns i hela världen. Så jävla underbart!

2. Utspringet. Mirja sade precis innan att det kändes som när man sitter högst upp i fritt fall och ska släppas ner. Exakt så kändes det. Som att fjärilarna i magen var så många att de inte visste vart de skulle ta vägen. Och sen fick man klartecken från Sune att man fick springa. Och jag sprang först av alla med HV06-skylten i högsta hugg och jag skrek och sjöng. Sen blev man överöst med blommor, champagne, nallar, godis och kramar i all oändlighet. Jag ville aldrig att det skulle ta slut. Och alla som jag ville skulle ta emot mig var där. Så härlig känsla!

3. Vagnen. När vi klättrade upp på vagnen som var den snyggaste i världen. Och man stog där med sina bästa vänner i ett glädjerus och alla ville ta kort på en och jag vinkade drottning-Silvia-vinken och mådde så bra. Och vi åkte iväg och sjöng och skrek i alla olika tonarter som finns. Och alla log och var stolta och jag var så stolt över alla andra och mig själv att jag var tvungen att skrika ännu lite mer!

4. Tåget. Fyfan vilken stämning! Jag har alltid velat gå i det där studenttåget. Med samba-rytmerna i bakgrunden, marchera fram i takt och skrika sig hes. Så underbar känsla, så underbar stämning!

5. Den sista halvtimmen innan jag skulle åka från min studentmottagning. Det är nästan den bästa halvtimmen jag varit med om. Eftersom min skjuts var sen hann jag med att ta ett glas vin och umgås med de bästa människorna jag vet utanför the fab 7. Vi skrattade och skämtade och pratade och sjöng och hade så trevligt att jag nästan aldrig har haft så trevligt. Jag kommer ihåg att jag skrev för typ två år sedan att "på min student ska alla som jag vill ska vara där vara där". Och alla som jag ville skulle vara här var här! Utan att jag hade bett om det ens. De kom för min skull och det fick mig att känna mig som den lyckligaste i hela världen. På riktigt. Jag svävade på moln när jag gick därifrån.

6. Hela den underbara lördagen. Jag dör vilken perfekt kväll och natt. Den hade allt! Fnitter, fina kläder, god mat, vin, vänner, dans, dans, roliga sms, kramar, glädje, sorg, nattmackor, prat, prat, prat och kärlek.

7. När jag fick veta att jag är guld för någon. Vad finns det mer att säga? Det är ju det bästa som kan hända en nästan. Jag somnade på moln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0