Det största i-landsproblemet...

Det störtsta i-landsproblemet jag någonsin har haft har jag just nu och det är inte nådigt. Det har att göra med festivaler och konserter, alltså saker som gör livet lite bättre än det var innan.

I sommar vill jag på Peace and Love och Way Out West. Tillsammans skulle de två kosta säkert 3000 spänn. Sen vill jag på U2, jättemycket! Samt att jag ska på The Hives snart och Timbuktu på Fredag vore sjukt nice.

Hur fan ska man ha råd med allt det här?

Sammanlagt skulle allt kanske bli 4500 pengar i runda slängar. Det är som en semester! Pengar växer inte på träd kan jag informera om. Jag är livrädd för att jag inte kommer få något sommarjobb, vilket skulle innebära total konkurs för Emma Hulander AB. Sen ytterliggare ett problem är: Om man nu skulle få ihop pengar till allt detta, och man skulle få ett sommarjobb: Hur ska man kunna passa in schemat på jobbet med festivaler och konserter och resor i sommar?

Herregud! Det går inte. Jag måste ha ett jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0