Spela roll egentligen!

Jag hade tänkt skriva ett jättelångt inlägg om hur jobbigt det är när människor som man på olika sätt träffar på är oerhört negativa och bara kan tänka på allt dåligt som hänt, händer och kommer att hända, istället för att se det positiva. Men sen kom jag på att varför i helvete ska jag slösa energi på det? Det räcker väl med att jag är nöjd; om några bara ser det negativa i allt är väl det deras problem? Varför ska jag sitta och uppröra mig över att andra har problem med sina liv? Det ska jag inte. Därför blir det inget långt inlägg utan bara en kort notis. Men jag undrar bara en sak: Är inte pessimism och negativa tankar väldigt självdestruktivt? Isåfall: hur orkar man hålla på?
 
/Tacksam för svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0