Jag förstår inte hypen kring Alex Schulman.

Jag vet inte hur tydligt det framgår, men jag är iallafall väldigt intresserad av media. TV, radio, tidningar, bloggar. Läsa tidningar om TV, radio och bloggar. Se tv-program om radio, tidningar och bloggar. Att få veta att Kristan Luuk och Fredrik Lindström ska leda på spåret är för mig lika juicy som vilka kändisar som dejtar i Hollywood för andra. Och när Filip och Fredrik slår på stort och sänder live från New York tycker jag att det är årets händelse för att det är så spännande med stora tv-produktioner. De flesta av personerna på min hjälte-lista är verksamma inom tv, radio, tidnings- eller bloggvärlden.
Sånt gillar jag.

Men det finns vissa saker jag inte försår mig på i denna karusellvärld. Ett av de främsta exempel på detta är Alex Schulman. Pardon my french, men vilken sopa! Att han är ledande i mediasverige är för mig ett lika stort mystierium som bermudiatriangeln. Folk tycker tydligen att han är rolig, men jag förstår inte det. 1000 apor är kasst. Jag förstår mig inte på hela pengabelöning-till-den-som-först-häller-en-öl-på-Niklas-Strömsetedt-mentaliteten.

Jag förstår inte det här heller. Jag gillar folk som imiterar. Inte minst folk som imiterar Borat! Designtorget gör fiffiga saker och jag älskar alla som talar om jantelagen i negativ bemärkelse.

Jag antar att jag och Alex Schulman helt enkelt är helt olika. Vad nu min åsikt är värd i något sammanhang. Inte mycket kanske. Speciellt inte i mediesverige. Än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0