Truman Show.

Två frågor: Varför går alla bra filmer mitt i natten? och: Är det bara jag som aldrig ens har hört talas om Truman Show?
För den såg jag igår mitt i natten och den verkar vara hur känd som helst, men jag har aldrig hört om den.

Hur som helst. För er som är lika efter som jag kan jag berätta att den var hur bra som helst. Den handlar om Truman som spelar huvudrollen i dokusåpan om hans liv utan att veta om det. Staden han bor i är bara kulisser och alla människor är bara statister. Inte ens hans äktenskap är på riktigt.


Han anar att nåt är fel och tänker fly till Fiji. Men eftersom resebyrån inte är på riktigt funkar det inte.


Han river ut bilder ur tidningar och gör kollage för att minnas hur sitt livs kärlek såg ut.


Han tar sin båt och åker så långt det bara går. Det går inte så långt.

Jag ska inte säga allt, jag ska bara säga: Se den för den var väldigt fin! Och att Jim Carrey är bra.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja! Det är en av mina absoluta favoritfilmer :D

2009-05-17 @ 12:14:10
Postat av: Emma

Ja! Bra :D

2009-05-18 @ 21:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0