Är jag för maskulin?

På tal om Killtidningar vs. Tjejtidningar. Sammys King kom idag, med Filip och Fredrik på omslaget. Jag blev mycket glad och slet av plasten för att läsa reportaget och titta på de snygga bilderna. Hurra, hurra tänkte jag. Sen fann jag till min stora lycka att det också var en tresides intervju med Andres Lokko. Hurra, hurra, hurra igen! Men sen tänkte jag att nu blir jag arg.

Varför, varför varför finns det inga tjejtidningar som inte bara innehåller tips på den bästa läppglansen, en sex-spalt och det senaste skvallret från Hollywood. I all ära, ibland är det roligt att läsa sånt. Men varför inte göra en tidning med några reportage om några intressanta människor? Det finns inte, utan då får man vända sig till en så kallad "herr-tidning". I tjejtidningar är det typ Kenza eller nån tråkigt amerikansk skådespelerska som jag knappt vet vem det är och som jag inte tycker är intressant. Om jag vill läsa om något som intresserar mig måste jag alltså läsa typ King eller Café.

Jag vet inte om det innebär att jag är väldigt maskulin eller om det innebär att tjejtidningarna är så jävla smala i sitt innehåll att det inte är riktigt klokt. Kanske båda? Det kan också handla om att jag måste sluta ha manliga förebilder och byta till kvinnliga.

Ge mig en kombo, tack! Det kanske är detta jag ska ägna mig åt när jag blir stor? Att göra en bra unisex-tidning

VS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0