Om att leva.

hej.

Jag har inget jobb, jag har ingen inkomst och jag har ingenting att göra. Egentligen borde jag vara hemma och söka jobb 24 timmar om dygnet. Men det gör jag inte. Jag är ute och träffar människor och fikar och promenerar och festar och jag har aldrig någonsin mått så bra som jag gör just nu skulle jag tro.

För även om det går emot allt vad jag borde göra kan jag inte låta bli att leva. Jag har låtit bli alldeles för länge. Och som Sandra skrev en gång:

"... så var det ändå något jag förstod.
Att vad som än händer måste man säga ja.
Våga våga våga. Orka våga. Vilja våga.
Och när man väl vågat - vad det än är - och står där med ord som knyter sig i halsen och kommer ut helt fel, ja då spelar det egentligen ingen roll.
För man kommer inte ligga i en säng och tänka att hela livet flyger förbi utan att man själv får vara med."

Därför ska jag åka till Göteborg i några dagar nu. Om jag inte gjorde det skulle jag ha pengar och trygghet. Men jag vet att om jag inte gör det skulle jag gå miste om 1000 saker som kommer göra mig ännu lyckligare än jag redan är. Och jag skulle sitta vid datorn och tänka "så gick en dag i mitt liv och kommer åter".

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0